2024 metais „Tesla“ klientams pardavė mažiau elektromobilių nei 2023 metais, taip fiksuodama pirmą kritimą po keleto metų augimo. „Tesla Cybertruck“, pirmasis naujas modelis po 2020-ųjų, mažai neprisidėjo prie įmonės sėkmės.
Eleno Musko bendrovė ketvirtadienį pranešė, kad 2024 m. visame pasaulyje pardavė 1,77 mln. transporto priemonių. Tai yra 2,2 proc. mažiau nei 2023 metais, kuomet pardavė 1,81 mln. elektromobilių. Tik 85 133 iš parduotų elektromobilių priskiriami „Tesla“ vadinamiems „kitiems modeliams“, į kuriuos patenka senstantis „Model S“ sedanas, „Model X“ visureigis ir „Cybertruck“. „Tesla“ akcijų vertė, kilusi nuo tada, kai generalinis direktorius Elonas Muskas padėjo Donaldui Trumpui būti perrinktam JAV prezidento rinkimuose lapkritį, nukrito apie 5,4 proc.
Pardavimų sumažėjimas yra reikšmingas pokytis „Tesla“ ir Muskui, daugelį metų skelbusiam apie 50 proc. metinio augimo tikslą. Bendrovė net ir taikydama masinę, nuolatinę kainų mažinimo strategiją, jau keletą metų nepasiekia šio tikslo. 2024 metų pardavimų sumažėjimas yra pirmasis nuo 2012 metų, kai „Tesla“ pristatė savo pirmąjį masinei rinkai skirtą automobilį „Model S“.
„Tesla“ 2024 metų pradžioje įspėjo investuotojus, kad augimas 2024 metais gali būti „pastebimai mažesnis“, nes bendrovė yra tarp „dviejų didelių augimo bangų.“ Balandį „Tesla“ restruktūrizacijos metu atleido daugiau nei 10 proc. savo darbuotojų. Restruktūrizacijos tikslas buvo sufokusuoti kompaniją į Musko ilgai žadėtą idėją apie pilnai funkcionuojantį autonominį taksi („robotaxi)“.
„Tesla“ taip pat atsisakė planų gaminti 25 000 JAV dolerių kainuojantį elektromobilį. Nepaisant to, artimiausiuose bendrovės planuose yra paslaptingi modeliai, kurie, kaip teigiama, bus gaminami esamose gamybos linijose. Tikimasi, kad jie bus pigesni nei dabartiniai „Tesla“ modeliai (kurių kainos prasideda nuo 40 000 JAV dolerių). Kiek – kol kas neaišku.